Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2007-03-14

teckning, musbebisar, kakao-kyckling, mänsklig bortom avståndet


Jag har inte pallat skriva här på några dagar.
Deppar för att jag inte kommer att få pengar över denna månaden heller. Jag vill ha åtminstone 100 kr/vecka till mat o hygien!

Igår kom ett brev från Till-synes-naiva-socialsekreteraren.
Men inte med en förklaring och/eller ursäkt för att hon inte hållit avtalade tider.
Inte heller med officiellt besked om att det beslutats att Ida och Saga ska fosterhemsplaceras.
Nä, istället satt en post-it-lapp på ett dubbelvikt A4-ark, med en teckning på ena sidan, och lite anteckningar på andra sidan.
På post-it-lappen stod det vad teckningen föreställer och att Ida bett Till-synes-naiva-socialsekreteraren att ge mig den.
Och det var allt.
Tack så mycket, men allt annat de försummat då?
Givetvis blev jag skitglad för en teckning, men ändå.
De tar mina barn från sin far, och ger mig en teckning som tyder på grav regression hos min förstfödda.
Upprättelse då?
Skadestånd till mina sessor? Till ex:et oxå, för den delen.

Plus att jag litar inte på dem, och det yttrar sig i en märkbar försämring i mina tendenser till paranoia. Så jag gömde kuvertet med teckningen med post-it-lappen kvar på i en korg i ena garderoben. Ifall de har tillgång till något slags micro-teknik med avlyssningsdeviser jag inte kan se.

GIVETVIS ser jag själv hur otroligt sjukt det "låter"! Jag är inte korkad.
Jag anser inte att troligheten är så stor, jag tror verkligen inte de har resurser till sådan heller, men Psykopat-soc-sekreteraren är mentalt kapabel till att  göra något så intensivt förföljande och hatiskt.
När nån drivs av hat, kärlek eller någon annan form av fanatism så ökar troligheten för det orimliga att inträffa.
Ex:et skrattade till åt mig/det när jag berättade, och det bjuder jag på, jag litar inte på dem.
Better safe than sorry.

Ida hade feber när hon vaknade i morse, så en kort dagsutflyckt hon skulle göra med pappa inställdes, men de stack ut en kort tur i samhället där de är placerade istället.
Hon skulle fått melodifestivalsCD:n men den fanns inte på den butiken där de kollade.

8 nya musbebisar föddes idag. :)

 
Jag är lite fundersam på vad Pål har för orsak till att inte vilja få sajten om honom uppdaterad.
Jag ändrade lite på den idag, till en mer iögonenfallande bg-färg och en informationsrad som säger att ingen ny information är rapporterad. Bara så att eventuella besökare ska se att sajten inte är övergiven.
 
 

bortom avståndet du håller till mig är även Jag mänsklig


 
Nu ska jag äta något slags mat. Kycklinggryta med vattenkastanjer och paprikastrimlor, kryddad m svartpeppar, salt, spiskummin, aningen curry, paprikapulver, lökpulver, kakao, passerade tomater och gräddfil, och ris till det.
Hoppas det smakar minst så gott som det luktar!
Jag vill nog egentligen vara vuxen och äta  minst 3 ggr/dygn.
 
/Polarsken