Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2007-03-08

ledsen - och arg

 
Ex:et ringde tidigare idag.
Han har mist barnen nu.
Den socialsekreteraren som har hand om ärendet är troligtvis den som skickade Katjas dotter till det boendet där hon sedermera lyckades ta livet av sig för gott.
Hur många barn ska hon ta livet av innan någon stoppar henne?
Läget nu är att han får bo kvar med barnen på utredningshemmet tills de (soc) hittat ett fosterhem till barnen någonstans mellan där ex:et och jag bor.

Sen min syrra åkte hem har jag inte pallat med att göra knappt någonting.
Jag behöver ett schema, och jag behöver acceptera i praktiken att jag måste äta för att må bra, fastän det kostar pengar jag anser jag inte har råd med. Jag får se ifall min ekonomi blir bättre nån gång, och tills vidare får jag på nåt vis försöka använda minst 100-150 kr/vecka till mat och hygien. Fastän jag inte vill. Eller vill och vill, det vill jag visst, gärna 1000 kr/vecka till mat o hygien oxå, om jag bara hade tillräckligt med pengar till saker som intresserar mig utöver det. Men så ser det inte ut just nu.
Men ikväll ska jag äta, och maten är visst färdig nu.
Skippade mötet för jag inte pallar med folk.
Ska se en thriller på 6:an kl 9 ikväll. Om den är för läbbig byter jag till CSI.

Kram!
/Polarsken