Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2007-02-28

mjukhet o andlighet

Min syrra är hos mig. :) Sover över. :)

Intressant att bolla andliga tankar med nån man inte är van vid. Vi är otroligt olika, men jag har blivit starkare i förhållande till hur jag var tidigare så jag kan reflektera över hennes tankar utan att "mista" mina.

Var på terapi idag, lugnt men om ilska o förvirring, maktlöshet, maktmedlet att bita o skylla det på nån annan - "se vad Du fick mig att göra mot mig!" (Bita sig själv).

Syrran fixade skjuts med en syster till och hem från mötet. Väldigt lite folk där idag.

I morgon blir Saga sju och Tomas Andersson Wij's skiva släpps. Födelsedagar firar jag inte så morgondagen är Tomas'.
Tomas' o min blivande kontaktpersons dag. Ska träffa henne för första gången i morgon förmiddag.

Katja var på mötet, o det gjorde mig glad. :)
Hon har fortfarande min TAW-skiva, men Solvind har en likadan som Hon inte vill ha o som jag kan få, så om/när jag fått den så kan Katja få min TAW. Om hon gillar den, alltså, men jag tror hon gillar den, inte ENBART glömt att lämna tillbaka den.

Hittade den gamla rosa sångboken vi hade inom Samhörigheten när jag var liten o det gav positiva Samhörighetsminnen, så jag kände mig mjukare o andligare, o det var skönt.
Men har en del trotsighet/tjurighet i mig oxå, o det känns inte lika bra.
Men mycket är det om att jag är förvirrad, att jag inte ser klart utan upplever som att saker är motsägelsefulla.

Mamma kommer hit i morgon, med strumpor hon stickat till mig. :)

Jag har många saker som jag vill få dokumenterade, men det är bl a färger, känslor, lukter, smaker o annat som jag upplever som diffust o svårt att uttrycka i ord.
Skulle vilja göra något slags kollage om sånt som gör att tillvaron känns positiv o konstruktiv för mig.

/Polarsken