Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2007-02-01

Amaranth

Testade Amarant (http://www.glykemiskt-index.info/index.php?ID=28) nyss.
Jag torrpoppade dem i het kastrull m lock. Jag hade kastrullen för het och tog för mycket frön/gryn. Jag antar de rätta proportionerna är att hetta upp kastrullen på 3:an, kanske, kanske 4:an (av 6 lägen på spisen) och poppa ca en msk i taget.

Jag tyckte de luktade lite omelett-aktigt.
Jag testade dem
1) Naturella - helt OK
2) I naturell yoghurt med en aning vaniljsocker och kanel - gott
3) Med salt - gott

Hade jag haft honung hemma hade jag testat dem med honung i yoghurt.
Jag tror de kan vara goda att blanda i müsli, eller ha i en sallad eller omelett som det står på sidan vars adress finns i början på detta inlägg.

Mycket trevlig ny bekantskap!

Den 500-gramspåse jag köpte, köpte jag för 28,50 på hälsokostbutiken som ligger bredvid Nisses i Hässleholm. Damen i butiken tog hem det efter jag hade varit in och frågat efter det, och är du nyfiken på en god nyhet i din kost/bland dina snacks så tar säkert din närmaste hälsokostbutik hem det oxå! Det är väl värt ett försök att fråga, åtminstone. Eller besök butiken i Hässleholm. :)

/Polarsken ((Av nån outrönlig anledning höll jag på att skriva "polarskogen" istället för Polarsken... Skumt!!))