Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2007-03-05

häftiga diskussioner


Häftiga diskussioner kan syrran och jag oxå ha.
Som tur var utan att bli ovänner, men jag tror det börjar bli ansträngt nu efter en helg.
Oavsett vilket kommer det att vara skönt att vara en stund för mig själv i morgon.
På morgonen kommer min kontaktperson hit för första gången oxå. Vi 9 på morgonen. Jag vet inte hur länge denna gången.
Efter mötet, när vi hade handlat och ätit, så gick syrran o jag ut o fotograferade idag. Det fanns inget speciellt att fota, men vi gick ut för att det åtminstone var väder till det.
Hängen på buskar, började vi med, sen fortsatte vi lite olika, och även om jag inte såg nåt speciellt jag ville "fånga" så fanns det gott om motiv om man bara bestämde sig för att de dög.
Jag tog på nässlor och knoppar. Hon tog på nån stubbe med svampar. Jag tror nästan stubben blev bättre på fotot än i verkligheten.
Förutom att vi fotade så fick vi en ca 75 min lång promenad i maklig takt, med frisk luft och lite solsken, och jag fick se mig om lite i mitt närområde.
Fotograferandet gav mersmak.
Jag kanske fotograferar mina möss i morgon och testar kamerans inställningar för motiv i rörelse.
Aja, vi får se.
Jag vill möblera om oxå, och som göra hemside-uppdateringar av olika art.

Jag vill ha ny musik!
Jag vill ha Katja på besök! Hon är annorlunda än min syster. Inte så "hetsig", inte för att "hetsig" är det mest korrekta och rättvisa ordet att beskriva min syster. Min syrras mest utmärkande egenskap är INTE tålamod med sin lillasyster, och några av mina mest framträdande egenskaper är att jag är påfrestande och ennerverande, överförklarande och förvirrad och förvirrande (t ex tappar lätt tråden i samtal).

Både jag och syrran pratade med Ida i telefon i kväll. Det var kul. Jag har saknat henne och Saga så mycket. Saga ville som vanligt inte snacka med mig, denna gången var det för att hon skulle gå och lägga sig. Hon är skön. Aldrig skuldkänslor eller ångest för att hon inte pratar med mig, som om hon trodde det skulle vara synd om mig, utan hon gör som hon vill utan att mena nåt illa, så då får man ta det som hon menar det. Hon är min förebild när det gäller att släppa orealistiska skuldkänslor från och med nu. :D

Solvind, sover du?
Jag ska snart, men jag har saknat dig idag. Inte en kommentar för att förmedla en underliggande förväntan på dig, bara ett meddelande om att du blivit tänkt på under dagen med positiv hjärnkraft.
Har massa vackra foton att dela med mig av till dig om du vill ha nån gång när vi är online samtidigt, kanske. Många kramar till dig Vacker-Älsklingen! :)

/Polarsken