Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2007-03-02

längtan


Kollar igenom foton. Mina favoritmotiv, om än inte vad det gäller kvalitet, är av mängden att döma mina döttrar och mig själv.
Mig själv längtar jag inte efter, o inte saknar jag mig heller, men jag saknar och längtar efter mina döttrar.
Ida får visserligen panikångest-attacker rätt ofta plus allt hat o all ilska mot socialtjänstemän och poliser är påfrestande för både henne själv och mig, och Saga bråkar, protesterar, rymmer, sätter sig mitt i gatan, ger kreti o pleti f-u-fingret mm mm, men när de väl ÄR goa så är de så otroligt, underbart goa.
Och det är rätt lätt att glömma bort alla konflikter när man ser min 9-åriga popstjärna posera för bilder till hennes CD som hon o plastsyrran ska ge ut, och när Saga brukar allvar alternativt inte är medveten om att hon fotograferas eller möjligtvis försöker se gullig ut så är det nära till minnen av nattningar där hon säger att nu ska hon sova så jag får vara tyst nu, medans prasslet av duntäcket och -kuddarna sakta avtar.
Så jag zoomar ögon o leenden.
Syrran hade glömt sitt inlogg på ett fotoställe, så hon reggade mig för att bli inloggad o leta efter viss information hon tyckte hon behövde, o det utlöste denna nattens bild-genomgång.
Med tanke på att jag är anonym här så kommer jag inte att lägga ut identifierbara bilder här, framför allt inte på Ida o Saga; inte utan deras och/eller deras lagliga vårdnadshavares tillåtelse på de ställen där sidan får förknippas med mitt riktiga jag o personer med anknytning till mig.
Att jag ÄR anonym här är bl a med tanke på att jag vill själv koncentrera mig på principer, grundtankar o reflektionerna i sig, inte på de individer/personer/organisationer/orter/institut mm som det i varje enskilt fall är om, och även pga PUL, därav alla alias på folk o platser.
För övrigt vill jag oxå att ANDRAS, dvs mina eventuella läsares fokus ska vara på samma, inte haka upp sig  på de bakomliggande faktana (hmm... vad heter "fakta" i bestämd form pluralis?).

Nu har jag tänkt dricka thé, kolla vidare bland mina bilder, och i morgon har jag tänkt lära känna min digitalkamera bättre, och även lära mig - av min syster - hur man gör en förstoring/närbild av en detalj i ett foto man redan tagit med sin egen dator o programmen i den.
 
/Polarsken