Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-13

distraherad

Vad jag behöver lära mig är att bli målinriktad, inte så lätt distraherad, ledd in på sidospår. Ledd och ledd, förresten - jag traskar glatt, lätt och ledigt in på sidospåren utan att någon behöver leda mig in på dem.
Och det är det viktigt att jag vänjer mig av med.
Ingen mer hänsyn till andra människors önskningar och behov, ingen mer hänsyn till min rastlöshet och nyfikenhet. Vill jag göra något annat en stund så får jag rappa på med att bli klar med det jag håller på med istället.
Jag ser inte direkt fram emot jobbet att nå detta målet, men inser vikten av det, rent logiskt.
Kanske jag fortfarande kommer att kunna uppskatta saker och göromål.
Eller, egentligen tror jag att jag i större grad kommer att kunna det, men jag vill inte erkänna det för mig själv ens, att mina impulser leder mig fel...

/Polarsken