Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-10

avbokat

Ranja ringde tidigare och avbokade vårt möte på måndag, hon är hemma med sjukt barn denna veckan och behöver använda måndagen till att komma ikapp, så om det är OK för mig så skippar vi det. Och det är OK med mig.
Jag måste anstränga och bry mig mer om att få rutiner i vardagen.
Gå upp, ta medicin och äta frukost. I rimlig tid. Jag är precis redo att ha frukost nu, ca halvett. Inte så att jag hatar det, eller nåt, men det är inte det mål jag bör uppnå inom kort.
Jag vill protestera, inte alls anstränga mig för att ändra mig.
Antar det är osäkerhet, otrygghet i min tillvaro och hunger, plus kanske aningen hormonell påverkan som ger den reaktionen.
Hungern kan jag göra något åt själv, som tur är.
Har ca 150 kr kvar till den 20:e mars, men frys och skåp fulla med mat, och kunskap om hur man tillagar den, bakar bröd mm. Och en mamma som ställer upp om jag vill. Men jag vill klara mig själv.
Försöker vänja mig vid tanken att det är på tiden att jag accepterar att bli vuxen och jobbar på det. *suckar* Idag är inte en av de mest inspirerande och positiva borderline-dagarna. Hoppas det vänder under eftermiddagen.

/Polarsken