Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-06

Psykoterapeut

Min psykoterapeut kom med vad jag uppfattade som ett jobbigt ultimatum: Jag måste sluta vara falsk och leva dubbelliv, annars kan jag inte bli frisk.
Tuff jäkel. Jag har ju inte ens börjat med psykoterapin ännu, idag var det det tredje av fyra tillfällen då vi ska ses för att reda ut om det är psykoterapi jag har bäst nytta av i nuläget.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Alltså, jag förstår att han har rätt, men förstår inte hur JAG ska lyckas med det.
Jag är smart, men otroligt feg.
Vid stora beslut måste jag förstå vad jag beslutar mig för, förstå vad jag håller på med. Annars blir ju mitt beslut lika falskt som mitt dubbelliv.