Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-08

lite förmiddagskommentarer

Jag ska ta ett bad strax, och sen fixa mig och lägenheten i ordning inför min eftermiddag och kväll med Ida & Saga.
Jag fick just en idé! Jag ska läsa in barnböcker som mp3-filer, och sjunga in de sånger jag gjort oxå, och ge dem till mina älskade döttrar, så får ex:et spela upp det i sin laptop när de saknar mig, och vill ha en saga av mamma, eller höra en sång eller bara höra min röst, men jag inte finns tillgänglig! Eller, de kan ju lyssna på det i deras CD-spelare, för den klarar nog mp3:or.
Men den idén får förverkligas en annan dag, givetvis.
När jag kommer till Samhället ska jag gå in på Ica och handla lite. Jag har ca 250 kr kvar på mitt konto och ca 75 kr i plånboken (jag får pengar igen den 20:e). Det känns lite trist att ha så lite pengar, men jag tror att jag klarar mig utan att behöva låna. Är skyldig mamma ca 160 kr. Det är inte mycket, men om jag håller på och lånar jämnt så blir det kanske mycket tills det är dags att betala tillbaka.
Jag längtar efter bakad potatis med något kletigt i, så jag kanske unnar mig det oxå. Men jag köper nog stora vanliga potatisar istället för riktiga bakpotatisar.
Dags att få lite gjort.
Puss, Kram - Polarsken