Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-04-05

Tagit igen mig

Idag har jag vilat. Jag har även lagt sista handen vid ett par kort till mina systrar, skrivit, och skickat dem.
Handlade massa juice och en läsk, plus lite annat jag behövde.
Har MSN:at med Solvind, och fått mail från Pål.
Har gjort en god vegetarisk soppa, och bytt i musburarna. Jag tittar på Lost.
Jag har planterat kastanjer - egentligen skulle Ida, Saga & jag planterat dem senast de var här.
Jag har planterat om några Sant Paulior och sått frön till busktomat, gräslök och både runda och avlånga rädisor. Jag hoppas allt gror.
I morgon ska jag lämna ett urinprov till distriktssköterskan, sen har jag inget inbokat på några timmar, då kanske jag gör fler kort eller nåt, eller kanske sår fler frön.
Tidigt på eftermiddagen kommer Merete, och omkring halvtre kommer Harald.
Kurre hämtar mig sen till ett litet Samhörighetsmöte kvart i fem. Halvsju är jag nog hemma igen.

/Polarsken

2 Comments:

  • At 14:02, Blogger Nexus23 said…

    Eh, tja, om du letar efter nagan med vissa exakta egenskaper kommer du troligen inte hitta den personen och aven om du gor det lar det bli trist.

     
  • At 19:16, Blogger polarsken said…

    Aha, du menade så! Ja, det håller jag med om, men det inlägget var en liten önskelista just i den stunden. Mer som att en del människor kan definiera hur de tycker en snygg person ser ut, men ändå ser den de attraheras av inte nödvändigtvis ut så ändå, utan kanske till och med tvärtom.
    Vissa grejer i "önskelistan" vill jag givetvis inte ge mig på, som t ex att bli frisk nog att kunna älska och överhuvudtaget känna och hantera känslor på ett sunt sätt, och likaså vill jag bli älskad och få uppmärksamhet, ömhet och närhet. Och att vi har gemensamma mål i livet. Men har man kärlek och gemensamma mål brukar resten kunna lösa sig oxå. Åtminstone om man kommunicerar väl med varandra. :)

     

Skicka en kommentar

<< Home