Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-22

OK Onsdag

Åkte in till Samhället vid lunchtid.
Hade precis kommit av bussen oxh skulle handla sågspån till mössen, när nån hojtade och visslade till. Det var Macke. Vi snackade en stund, han skulle på nåt förhör för olaga hot mot soc-tjänsteman. Han har hållit sig borta från amfetaminet hela tiden som han varit villkorligt frigiven, och har märkt han är aggressivare på eftermiddagar, och försöker undvika konfrontationer med andra under tiden han känner det så. Han såg friskare ut, såg ut att må bättre. När vi snackat klart och jag skulle vidare fick jag en kram. :)
Har haft Ida och Saga ett tag idag. De åt yoghurt och müsli först, och Saga fick för sig att ta rätt mycket krossade linfrön i sina portioner. Jag har diskat lite, och Saga diskade en hel del oxå.
Jag lagade spaghetti och köttfärssås, och det blev rätt så gott.
Vi har inte gjort så mycket. De spelade datorspel med varandra, och senare spelade jag och Saga med varandra. Jag läste en Hedenhös-bok för dem (Resan till Amerika). Ex:et hämtade på kvällen. Han har varit hemma sjuk idag oxå, stackaren. De var härifrån ca kl. åtta.
Saga ringde sen till min mobbe, kvart i nio, ungefär, för hon saknade mig och ville bara vara med mig. Jag snackade lite med båda tjejerna, sen skulle ex:et läsa för dem. Han hade tvättid ikväll. De är lediga från skola och dagis i morgon.
Nu ska jag kolla min ekonomi, och se om jag har råd att handla i morgon.

/Polarsken