Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-19

lördag igen

Ibland bara far tiden iväg, och helt plötsligt är det senare på året än man hunnit med att fatta. Eller helt enkelt senare på dygnet.
Jag är lite negativ, och mycket oförstående ang. vissa "måsten" i min tillvaro.
Fick besök av 2 personer ur samhörigheten, men de stannade bara några minuter, ville titta till mig och se hur jag hade det bara. Gulligt, men ytligt. Men uppiggande. Efter det tvättade jag håret och tvättade av mig och gick ut och handlade. Allt ljuset ute gav mig huvudvärk, men det är nästan över. Mina frekvent återkommande huvudvärksepisoder har mer att göra med dålig sittställning under för långa perioder i taget av datoranvändning än med dagsljus.
Har mens nu oxå, och vill äta hela tiden, både mat och kakor (det kanske oxå är lite psykologiskt, för jag har knappt några pengar kvar, då brukar jag överkonsumera onödigheter, vilket jag ser som typ en panikreaktion).
Har tänkt jag ska använda morgondagen (dvs söndagen) till att få koll på räkningar och autogiroutbetalningar, och kanske till och med lägga in räkningarna för betalning på måndag redan då, så slipper jag hålla på med sånt på måndag, och kan ev. beställa lite grejer jag behöver ha hem (bl a duschdraperi), och åka iväg och handla.
Pallar jag ännu mer ska jag diska och förhoppningsvis baka, så jag kan äta kaka/kakor till théet.
Puss och godnatt!
/Polarsken