Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-03-25

drottningen och sessorna

Ex:et ringde strax efter 8 i morse och berättade att hans äldsta bror bett honom komma till Söderstan så att du kunde titta till sin far, och han undrade om jag kunde ha Ida och Saga. Igår hade jag sagt till honom att om de inte hade nåt att göra så var de välkomna hit, för vi kan ju umgås även om vi är skilda. Så det var ju inte så svårt att gå med på att ha töserna här, när jag ändå hade tänkt och hoppats det. :) Någon minut efter vi lagt på ringde jag upp honom och sa att jag kunde ju gå till simhallen med dem om de tog med badkläder och handdukar, och det tyckte han var en bra idé! Ex:et handlade lite till oss som vi kunde ha till mat idag, och sen fick jag 200 kr att ha kul och handla till oss för.0
Så idag har vi gått till simhallen, varit där ca 2 timmar, handlat lite godis, snacks, läsk, pysselbok, tagit saker i automater (ring, slime) mm. Hemma målade de med hobbylack på tavelramar och jag fixade mos, fiskpinnar och bearnaisesås. De blev rätt nerkladdade med hobbylack så de fick ta ett bad, och nu sitter de och tittar på Disneydags, ritar/målar och äter snacks. :)
Själv har jag inte hunnit hobba nåt, bara städa upp efter dem och ta hand om dem.
Ex:et kommer nån gång efter 8 och hämtar dem, kanske jag får något gjort efter de åkt hem. Lite pärl-hobby kan jag nog få gjort medan de är kvar, men inte korttillverkning. Men det är lugnt, det är skönt och mysigt att ha mina vackra sessor hemma hos mig. :)

/Polarsken