Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-04-04

Dessa Tisdagar

Sov dåligt i natt - igen.
Somnade om några gånger på morgonen, efter att ha satt om alarmet först. :)
Tog medicin och hann dricka en mugg thé, och äta några pepparkakor (burken får inte stå framme, i fortsättningen) innan jag gick till bussen och åkte till Psykorten för min psykoterapistund.
Det var månadsmarknad på torget inne i Psykort. Jag ville passa på att köpa kryddor, strumpor och plantor, men hade inte tillräckligt med pengar. En stund efter att jag gått ifrån torgmarknaden upptäckte jag att jag hade ca 40 kr mer än jag trott, så jag gick tillbaka och köpte ett par trollsländestrumpor till mig själv, och en stor förpackning med lökpulver.
Nästa gång jag får pengar ska jag försöka spara dem så länge som möjligt, så att jag kan passa på vid torgmarknaden om ca en månad. Vill ju se till att Ida & Saga har extra-kläder här om och när de behöver. Trosor, strumpor, pyjamasar och kanske lite andra kläder.

Egentligen borde jag masa mig iväg till Samhället och gå på Samhörighetsmötet.
Jag mår inget vidare, men det kanske går över. Värt att testa, åtminstone. Kan ju ta igen mig i över ett dygn sen. Plus att jag kan ju ta med mig värktabletter.

Dags å leta fram lite passande kläder och sticka.

/Polarsken - som gör det rätta fastän köttet bär henne emot