Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-07-30

blandat

Jag vet inte vad jag ska skriva.
Har skrivit i offline-dagbok en del på sistone, för jag har en jättefin dagbok, så det känns lite konstigt att skriva i båda just nu, så här i början.
Jag har plockat blåbär.
Grannen spelade musik högt och monotont i natt, till två - halvtre nåt. Att han körde samma låt i en evighet var störigare än att det var ljud.
Min mage är i obalans. Tror inte den gillar socker i så stor utsträckning som jag tillför det.
Jag har en ny ryggsäck.
Det regnade och åskade igår, vilket gjorde mig lycklig för en stund.
Jag bytte till de möss som hade kattströ i sina burar, för det verkar aningen bättre med spån till dem. Jag köpte och gav dem hö oxå, och istället för att ha burarna i vardagsrummet/sovrummet så satte jag dem snyggt under köksbordet i köket istället, och det verkar som en praktisk lösning hittills.

Jag är efterhängsen och jobbig, och längtar tills jag kommit igång med psykoterapin igen, och veckoträffarna med min rehabiliteringsassistent Harald oxå.
Ska vara motpart till Marta på tisdag, och jag känner ett odefinierat obehag inför det. Det är antagligen hela situationen med så stort uppehåll i mina kontakter med psyk och soc, snarare än det förestående talet som ger obehagskänslan, men det är den situationen som känns som den det är mest kritiskt att jag klarar av. Jag känner mig stressad och trängd.
Det är jobbigt att må och känna sig så här.
Och det får mig att inse att jag har lång väg att gå innan jag är ens någorlunda funktionell. Jag får en känsla av att jag kommer att behöva stödpersoner under lååååååång tid framöver för att vara ens GRUNDLÄGGANDE funktionell, dvs gå upp på morgonen, få i mig frukost & medicin, gå en promenad på minst 30 minuter, äta lunch och nåt kvällsmål och lägga mig, helst innan midnatt.
Det känns som om jag vill ha någon annan vuxen med mig när jag träffar Ida & Saga.

Min mage är verkligen i obalans!!

/Polarsken