Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-06-02

fredag morgon

God morgon!
Sovit gott?
Igår vara Harald här, men vi slängde sopor istället för att gå en promenad, och så snackade vi. Jag mår för dåligt och min vardag är så kaotisk att jag inte kan ta hand om töserna. Jag vill inte ens ha dem hos mig, som läget är nu, och det känns som om det inte kommer att ändra sig på lång tid.
När Harald hade gått försökte jag ringa ex:et, men det blev upptaget, och sen ringde han tillbaka, och jag förklarade hur det låg till. Han verkade tycka det var bra av mig, men jag var rädd att han ville använda det emot mig, men så verkar det inte vara.
Jag vet inte varför jag är "rädd". I nuläget vill jag inte ha större ansvar för barnen (jag är inte tillräckligt stabil, så det vore inte till barnens bästa, inte heller till mitt eget bästa), så vad spelar det egentligen för roll om ex:et vet att jag mår dåligt och därför inte vill ha hand om töserna?
Det är ju till min egen fördel att han vet oxå ju!
Jag älskar mina prinsessor, men den kärleken gör mig inte automatiskt till en lämplig vårdnadshavare.
Kärleken kan möjligtvis bidra till att jag kan fatta beslutet att inte ha hand om dem, fastän jag saknar dem, för att jag ser att DET inte hade varit till DERAS bästa.
Om en liten stund ska jag ta bussen till Samhället och först träffa Ranja, sen ska hon och jag tillsammans träffa en annan socialtjänsteman. Efter det ska jag åka hem till Byn, och förhoppningsvis få kollinumret och mitt paket med hobbymaterial.

Kram!
/Polarsken