Polarskens livsresa

Instabil personlighet. Intensiv och obeständig som ett polarsken. Ypperlig skönhet i ögonblicken, ofattbart fantastisk, kraftfull och magnifik.

2006-05-31

Vilar det en förbannelse över min vilodag?

Förra onsdagen hade Saga feber så jag hade hand om henne.
Denna onsdagen är det Ida som är för förkyld för att vara i skolan och på fritids.
Missförstå mig inte, visst vill jag ha hand om mina töser lite extra då och då, men onsdagar är MIN dag, till vila, fixa i ordning sånt jag inte fått gjort tidigare, och hämta mig efter terapin, vilket är på tisdagar.
Hade tänkt gå i tjänsten idag, och kanske till och med kunna göra Solvind en tjänst, men det fungerar inte. Nu kommer jag inte ens ut på min motionsrunda.
Och jag skulle verkligen behöva vila.

Har ringt Creativ Company om orderna jag betalade den 22:a, och hon sa att det tar ca en vecka från att de skickar, och det gjorde de den 29:e, dvs i måndags. Hon sa oxå att om jag har tur har de ett kollinummer till mig dagen innan, och sa att med lite tur kan kollinumret finnas på fredag, och att jag skulle ringa och kolla då. :) Hoppas, hoppas, hoppas! :)

Vill göra så många saker, men känner att jag behöver prioritera att gå igenom mina saker och slänga så mycket jag överhuvudtaget kan leva utan, så att det inte blir så jobbigt att flytta i höst.

Nu ska jag titta till Ida och se hur långt hon kommit på tavlan hon håller på att måla.

/Polarsken